ביטול עיכוב יציאה מהארץ עקב חדלת פירעון

תוכן עניינים

צו עיכוב יציאה מהארץ נחשב לאחת הסנקציות הקשות ביותר שיכולות להינתן על ידי בית המשפט, גופי האכיפה והגבייה, ההוצאה לפועל או רשם ההוצאה לפעול בעצמו. הסיבה לכך היא שמרגע הינתן הצו וכניסתו לתוקף, בעל החוב לא יכול לצאת מהארץ ללא אישור. למעשה את היציאה מהארץ מתנה הצו בקיומן של נסיבות מיוחדות כגון אירוע משפחתי הקשור לשמחה או לאבל, מצב בריאותי או לשם יצירת הכנסות בחו"ל.

מצב של עיכוב יציאה נפוץ יותר מכפי שנהוג לחשוב ולרוב הוא תולדה של הצטברות חובות. כאשר החוב הכספי מצטבר ויחד איתו גם הריביות וההצמדות, אנשים פרטיים עלולים להגיע לחדלות פירעון. במצב זה יחד עם עוד חובות בגובה של עשרות או מאות אלפי שקלים, לא נדיר לקבל צו עיכוב יציאה.

מה צריך לעשות כדי לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ?

ישנם נהלים ברורים עבור ביטול עיכוב יציאה מהארץ עקב חדלת פירעון. במסגרת הנהלים האלה, ניתן להגיש בקשה מסודרת ולשלב את הניסיון לבטל את צו עיכוב היציאה יחד עם ניסיונות להשגת הפטר חובות או הקלות נוספות. כמו כן, החוק מאפשר לכל חייב להתייעץ עם עורך דין לקבל ייעוץ משפטי מהרגע הראשון.

צו עיכוב יציאה מהארץ
מקור: pixabay

באמצעות הייעוץ המשפטי ניתן להשיג מספר יתרונות משמעותיים, שעושים את ההבדל בין שלילה או אישור של בקשה לביטול צו שמעכב יציאה מהארץ:

שימוש בפסקי דין תקדימיים לצורך ביסוס הטענה של החייב

עורך דין שמכיר מקרוב את התחום של הוצאה לפועל הוא פחות או יותר הגורם היחיד שאיתו אפשר להתייעץ כדי להפיק תועלת מפסקי דין קודמים. כאשר עוה"ד בוחן פסקי דין תקדימיים רלוונטיים גם למקרה שעל הפרק, הוא למעשה מגוון את ארגז הכלים שעומד לרשות לקוחו. בהמשך, עו"הד והחייב יכולים לבחור האם להציג את המקרים האלה בפני בית המשפט כדי להאיץ ביטול עיכוב יציאה מהארץ בעקבות חדלת פירעון.

הגשת מסמכים וראיות

עורך דין יכול לעזור לחייבים לנסח את הבקשה עבור ביטול צו העיכוב. האופן שבו מנסחים את הבקשה הזו חשוב, כי היא משמשת לאחר מכן גם לבדיקת היכולת של החייב או לצורך ההחלטה האם אכן ניתן להכריז עליו בתור מוגבל באמצעים. מלבד הגשת המסמכים הרשמיים, כדאי גם לבדוק שלכל הצהרה מצורפות כל הראיות הרלוונטיות.

ייצוג בפני כתלי בית המשפט

במקום שהחייב יצטרך להתמודד לבד עם הסיטואציה המלחיצה הזו, אפשר לדאוג לכך שיהיה עו"ד שילווה אותו. בעת ליווי משפטי יש יותר סיכוי לכך שבית המשפט או גורמי האכיפה והגבייה אכן יקבלו את הבקשה לביטול הצו.

ביטול עיכוב היציאה מהארץ הוא שיאו של תהליך ארוך שבו צריך להשקיע זמן וגם משאבים כלכליים. אבל בתהליך הזה, כדאי לערב אנשי מקצוע מהתחום.

תפריט נגישות

גלילה לראש העמוד

חיפוש באתר: