מהם קווי ההגנה לאזרחים בלי עבר פלילי?

תוכן עניינים

היכרות עם כמה סוגי קווי הגנה יכולה לסייע לאזרחים ללא עבר פלילי ולהעניק להם תחושת ביטחון עוד לפני שהמשפט מתחיל. חשוב להבין מה המשמעות של נסיבות משפטיות מסוג זה וכיצד בוחרים בעורך הדין המתאים שיכול להתמודד איתן.

קו ההגנה שאותו בוחרים משפיע על הדרך שבה המשפט יתנהל ועל סיכויי הצלחתו. כאשר נאשמים מתלבטים לגבי עו"ד, הם צריכים לבדוק איזה קווי הגנה הוא מציע ומה הניסיון הקודם שלו בהצגתם בין כתלי בית המשפט. מעבר לכך על הנאשמים להביא בחשבון את ההיכרות של עורך הדין עם המצב האישי והנסיבות המיוחדות.

הדוגמה הכי טובה לחשיבות של בחירת קווי הגנה בצורה מושכלת רלוונטית לנאשמים בלי עבר פלילי. דווקא אזרחים אלה עלולים למהר לקבל החלטות שגויות, בגלל תחושות לחץ או חרדה. אבל בפועל, העובדה שמדובר על אזרח שאין לו עבר פלילי אמורה כמובן לשחק לטובתם. אז בשביל להבטיח שזה אכן מה שיקרה, צריך למצוא עורך דין שיודע לזהות קווי הגנה מתאימים.

ההבדלים בין סוגים שונים של קווי הגנה:

1. ביטול כתב האישום

קו ההגנה הראשון והמועדף מבחינת הנאשם הוא ביטול כתב האישום. המטרה בקו הגנה זה היא לשכנע את התביעה לחזור בה מכתב האישום, כדי לחסוך מהנאשם כל סוג של הכרעה משפטית בעניינו. בנוסף, היתרון הוא שכך ניתן לחסוך את העלויות הנדרשות לטובת המשפט אבל החיסרון הוא שהסיכויים נמוכים.

2. עיכוב הליכים משפטיים

קו ההגנה אחר יכול להיות עיכוב ההליכים המשפטיים. זהו כתב הגנה שמטרתו לשכנע את בית המשפט להפסיק את ההליכים נגד אותו נאשם, כדי לאפשר לו להמשיך לחזור להתעסק בענייניו או בשביל לאסוף עוד ראיות.

3. חתירה לאי הרשעה

במידה ומגיעים למסקנה שהנאשם אכן ביצע את המיוחס לו על רקע הראיות ועוצמתן, ניתן לפעול יחד עם הסנגור כדי להגיע לאי הרשעה ולעודד עונש חינוכי לתועלת הציבור. כמו כן, אפשרות אחרת היא לחתור לאי הרשעה ולהמיר אותה באמצעות העמדת הנאשם למבחן לתקופה מסוימת ובפיקוח שירות המבחן.

4. ערעור

קווי הגנה לנאשמים ללא עבר פלילי כוללים בתוכם את אפשרות הערעור. גם בפלילים קיימת זכות ערעור על החלטת הערכאה הראשונה, בעיקר אם הסנגור או המיוצג שלו מגיעים למסקנה שלפיה התיק שלהם לא טופל כראוי. בנוסף קיימים מקרים מיוחדים בהם ניתן אפילו לקבל רשות ערעור בפני בית המשפט העליון כדי לבחון את הדברים בפעם השלישית.

מתי ניתן למחוק את הרישום הפלילי?

קיימים מקרים בהם הדיון סביב קווי הגנה לאזרח בלי עבר פלילי מגיע למסקנה לפיה הדגש צריך להיות על מחיקת הרישום הפלילי. אם לדוגמה ההליכים מסתיימים בהרשעת הנאשם ואף אם מוצו כל ההליכים במסגרת אפשרויות הערעור, עדיין ניתן לפנות בכתב לנשיא המדינה ולנסות לשכנע אותו לקצר את תקופת ההתיישנות והמחיקה במרשם הפלילי.

בכל מקרה שכזה חשוב להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום המשפט הפלילי, אזרחים אשר אין להם עבר פלילי צריכים להכיר את קווי ההגנה הרלוונטיים עבורם. באופן זה קל יותר לבחור קו הגנה אפקטיבי אשר ישיג את התוצאות האופטימליות.

תפריט נגישות

גלילה לראש העמוד

חיפוש באתר: